Studiu de caz: Trafic pe site şi internship cu o aplicaţie pe Facebook

De fiecare dată când am de lucrat la o aplicaţie-concurs pe Facebook mă gândesc la trei aspecte foarte importante pentru mine:

  • Aplicaţia sau rezultatul acţiunii utilizatorului în aplicaţie trebuie să aibă potenţial viral
  • Rezultatul final să includă, printre altele, o bază de date cu utilizatori pe care să-i pot adresa uşor şi mai târziu
  • Aplicaţia trebuie să aibă o finalitate în afara reţelei de socializare
Details

Avertismente şi sancţiuni Facebook – cum se rezolvă

Contact Facebook
Pentru că promovez activ reţeaua de socializare şi pentru că vorbesc la toate conferinţele despre Facebook, oamenii mă întreabă frecvent ce e de făcut când au diverse probleme cu conturile personale sau cu paginile de brand. Scriu acest articol pentru că am trecut prin multe dintre situaţiile descrise mai jos şi, în mare parte dintre cazuri, am reuşit să rezolv problemele.

Details

Cum foloseşti inteligent profilul de Facebook

Profilul de Facebook
În 2011 am avut mai multe discuţii cu studenţi din ASE şi Româno-Americană, iar subiectul principal era CV-ul, interfaţa dintre student şi potenţiali angajatori. În România există această problemă, deşi aş putea fi mai tranşant spunând că e o problemă inventată, sau o scuză, legată de experienţa profesională pe care aproape toţi angajatorii o cer studenţilor.

Eu cred că profilul de Facebook, la fel ca blogul personal, poate fi integrat în experienţa profesională pentru anumite domenii de activitate (marketing, publicitate, comunicare, jurnalism etc). Povestesc:

Details

E necesară o politică de social media în companii?

Acum câteva săptămâni am stat de vorbă cu un reprezentant al unei firme din România, imediat după ce mi-am terminat prezentarea în faţa publicului şi mă întreba dacă e atât de greşit să nu activezi/monitorizezi/comunici în social media, firmă fiind (şi una destul de mare), având public ţintă printre internauţi şi tot tacâmul. Motivul pentru alegerea lui era unul simplu: firmei îi mergea bine şi deja aveau mai mulţi clienţi decât şi-ar fi dorit. Just, dintr-un anumit punct de vedere, greşit din altul, după cum urmează.

Details

Studiu de piaţă: Decizia de cumpărare se ia pe internet

E vorba despre decizia de cumpărare a laptopurilor, în cazul de faţă, iar studiul despre care urmează să scriu a fost realizat de TNS Pentor la cererea Toshiba, pe 607 respondenţi cu vârste cuprinse între 20 şi 60 de ani, toţi proprietari de laptopuri.

Partea care mi-a atras mie atenţia este cea de mai jos, în care se observă două categorii mari de cumpărători:

Details

Pagina de Facebook înseamnă Customer Support

Încă de la începutul lunii martie, când paginile de brand de pe Facebook au primit design şi funcţionalităţi noi, am observat că oamenii au adoptat foarte uşor sistemul de mesagerie privată.

Într-un fel e normal, pentru că în România conceptul de Customer Care lipseşte cu desăvârşire în multe dintre companii. Şi nu mă refer la un număr de telefon de suport afişat pe site (asta poate face oricine). Mă refer la Customer Care ca la carte – the provision of service to customers before, during and after a purchase. Detaliez:

Details

Cum se stabileşte planul editorial pentru o pagină de Facebook

Una dintre cele mai mari probleme şi motivul pentru care multe dintre paginile de brand de pe Facebook întâmpină probleme din punct de vedere al interacţiunii cu fanii, este lipsa unui plan editorial care să se potrivească companiei în cauză şi care să nu fie intruziv, deranjant, plictisitor pentru utilizatori. O să explic, în continuarea articolului, cum se stabileşte acest plan editorial.

Details

Prezentare: Social Media pentru companii în 2012

În cadrul câtorva conferinţe de la începutul acestui an, am folosit prezentarea de mai jos despre cum ar trebui să abordeze companiile social media în 2012, bazată pe cifre, statistici şi experimente din 2011. Pe scurt, peste tot în lume se observă o eficienţă mai mare a mediului online, prin comparaţie cu alte medii de publicitate, în condiţiile în care companiile înţeleg că abordarea e diferită. Poate pentru că e un mediu nou, poate pentru că în social media reclamele sunt însoţite de recomandări ale prietenilor şi/sau ale influenţatorilor.

Details

Facebook introduce programarea mesajelor pentru a fi publicate în viitor

De câteva zile, administratorii paginilor de brand de pe Facebook pot programa mesaje pentru a fi publicate într-o dată viitoare, o funcţionalitate extrem de utilă într-un mediu care nu funcţionează doar de luni până vineri, sau doar de la 9:00 la 17:00.

Atenţie, însă, pentru că activitatea unui administrator de pagină nu se rezumă la a publica mesaje pe Wall. Mai ales când e vorba despre lansări de produse/servicii noi, recomandarea ar fi să rămâneţi online cel puţin câteva ore după anunţul oficial, pentru că pot apărea întrebări şi nu e un moment potrivit să lasaţi comunitatea să tragă concluzii pripite. Eu am făcut această greşeală şi am reparat-o destul de greu.

Revenind, pentru a programa un mesaj pe Facebook, urmaţi paşii indicaţi în imaginile de mai jos:

Details