De câte ori intră pe Facebook, în fiecare zi, un utilizator de smartphone? Care este cel mai folosit device pentru accesarea contului de Facebook? Cât de important este pentru companii să-şi optimizeze site-urile, paginile landing şi aplicaţiile pentru vizualizarea pe telefoane mobile şi tablete? Cât de mult influenţează Facebook decizia de cumpărare a posesorilor de telefoane mobile?
Răspunsurile la toate aceste întrebări ne ajută să stabilim strategii mai eficiente pentru campaniile online şi să măsurăm corect rezultatele. În România nu se fac atât de multe studii şi atât de detaliate, dar ne putem raporta într-o oarecare măsură la studiile internaţionale. Mai jos sunt câteva dintre rezultatele unui nou studiu publicat de Edison Research, la care au participat 2020 persoane din US cu vârsta de peste 12 ani.
De câte ori intră zilnic pe Facebook un posesor de smartphone
Cum influenţează un smartphone numărul de prieteni de pe Facebook
Am tendinţa să cred că, indiferent dacă ai un smartphone sau nu, intri mai des pe Facebook de pe un laptop/desktop decât de pe un smartphone, pentru că mă raportez la obiceiurile mele. Eu, însă, nu sunt un utilizator obişnuit de Facebook, pentru că eu administrez pagini de brand şi sunt foarte activ în online (din asta trăiesc, practic), deci am nevoie de un monitor mare pentru Facebook.
Tot din studiul mai sus menţionat am aflat că telefonul mobil inteligent a depăşit laptopul/desktopul în materie de accesări ale platformei de socializare, în rândurile posesorilor de smartphone şi e normal să fie aşa. Şi în contextul ăsta vă întreb, dacă îţi promovezi portalul sau un landing page de campanie pe Facebook, cât de important e ca aceste destinaţii să fie optimizate pentru mobile?
Şi făcând legătura dintre acest slide şi următoarele două, care arată câţi utilizatori de smartphone se conectează cu branduri şi care este reţeaua de socializare care influenţează cel mai mult decizia de cumpărare a utilizatorilor, tragem concluzia că e important să fii pe facebook – companie fiind – şi că e important să îţi promovezi produsele în reţeaua de socializare şi că e implicit necesar să te optimizezi pentru mobile/tablete.
Întreg studiul este disponibil pentru descărcare aici