Ca să construim strategii de marketing eficiente pentru companii, împărțim conținutul în trei categorii, în funcție de sursa din care provine și, implicit, de costurile pe care le presupune:
- owned content (conținut pe care îl ai deja în companie și pe care îl poți reambala și folosi ulterior în social media)
- earned content (conținut din alte surse, produs independent de companie, care poate fi folosit de oricine în social media)
- paid content (conținut pentru care compania plătește un creator de conținut și pe care obține drepturi de publicare și republicare)
Discuția despre cum și ce să faci cu fiecare categorie e lungă și ține de obiectivele companiei pe termen lung, așa că azi vorbim exclusiv despre categoria pe care o poți obține relativ ușor, dacă ești un pic atent.
Conținut publicat cu un link către autorul de drept și fără a încălca drepturi de autor de orice fel, prin intermediul funcției de SHARE, pe care chiar autorul o pune la dispoziție.
Cinci surse de conținut gratuit, de care orice utilizator sau companie se poate folosi în stories pe Instagram, asigurând astfel un mix cât mai diversificat în acest context (atâta timp cât e relevant pentru audiență, evident).
INSTAGRAM FEED
Orice poză sau video din feed se poate transforma într-un story cu link către autorul acesteia. Apeși pe butonul reprezentat printr-un avion de hârtie și găsești opțiunea Add post to your story.
Fă o listă cu conturi de Instagram relevante pentru audiența ta, pe care se publică conținut potrivit în strategia de comunicare a companiei și integrează 1-2 stories de genul ăsta în calupul zilnic.
Poți prelua conținut de la ONG-uri, spre exemplu, care sigur s-ar bucura mult de orice ajutor cu promovarea pe Instagram (nu e ușor deloc să crești comunități online fără buget).
NETFLIX
Orice film disponibil pe Netflix poate fi distribuit pe Instagram, din aplicația lor mobilă, sub formă de story care conține două layere – un vizual oficial și titlul (pe care îl poziționezi cum vrei).
Bineînțeles, pe povestea asta se pot adăuga oricâte alte stickere sau elemente de interacțiune din Instagram, ideea fiind să folosești filmul de pe Netflix drept conversation starter.
Orice astfel de story va conține și un link back către pagina filmului respectiv pe Netflix, așa cum e normal.
IGTV
Orice material video din IGTV se poate transforma într-un story cu link către autorul acesteia. Apeși pe butonul reprezentat printr-un avion de hârtie și găsești opțiunea Add video to your story.
Fă o listă cu canale de IGTV relevante pentru audiența ta, pe care se publică conținut potrivit în strategia de comunicare a companiei și integrează 1-2 stories de genul ăsta în calupul zilnic.
SPOTIFY
Orice piesă, album sau playlist de pe Spotify poate ajunge pe Instagram, din aplicația mobilă, sub formă de story care conține un layer cu coperta piesei/albumului și numele artistei/artistului.
Bineînțeles, pe povestea asta se pot adăuga oricâte alte stickere sau elemente de interacțiune din Instagram, ideea fiind să folosești conținutul de pe Spotify drept conversation starter.
Orice astfel de story va conține și un link back către piesa/albumul de pe Spotify, așa cum e normal.
SHAZAM
Orice piesă recunoscută de Shazam se poate transforma într-un story pe Instagram – un layer cu imaginea trupei/artistului, numele piesei și numărul de shazam-uri, peste care poți adăuga stickers, gifs sau elemente de interacțiune.
Ai nevoie de un pic de creativitate, dar sigur poți integra și 1-2 astfel de segmente în calupul săptămânal de stories. Planul e să găsești astfel de fronturi comune cu audiența companiei pentru a comunica mai eficient în social media.
Cu cât apar mai multe tipuri de conținut, cu atât companiile au nevoie de mai multe resurse pentru a genera acest conținut. Toate sursele menționate în acest articol oferă un context, o bază de conținut pentru conversații în social media prin stories.
Poți avea o conversație despre House of Cards cu comunitatea ta de pe Instagram, spre exemplu, sau despre un album nou Adele, dar asta presupune un anumit tone of voice, nu se întâmplă peste noapte. Plus un om foarte bine pregătit pentru genul ăsta de comunicare.
Revin cu articole despre stories cu owned și paid content într-un viitor apropiat. Spor!